söndag 5 maj 2013

Sommarkänsla.

Jag minns en sommar för några år sen, det måste ha varit 2009, när det var något så vansinnigt varmt i juni. Luften dallrade, det var säkert 30 grader varmt vissa dagar och vi strök längs huskropparna för att få lite skugga. Tog med lunchen ut från kontoret och satte oss på en trappa för att äta den. Gick på uteserveringar på kvällarna och försökte suga musten ur sommarkvällarna. Cyklade med bara ben till jobbet och stranden.

I sommar ska jag inte vara ledig så mycket utan planen är att spara semester till mörkare och dystrare tider, i vinter. Och då lämna landet ska jag väl kanske tillägga så jag inte framstår som helt från vettet. I morse åkte jag och jobbade (försiggår en specialinsats just nu, därav söndagsjobb) och när jag parkerade cykeln var det ljummet i luften och solen värmde. Det var helt tomt på gatan där det vanligtvis är den vanliga morgontrafiken av folk som går till sina jobb. På jobbet var det också tomt så när som på ett par kollegor.

Då kände jag att så här kommer det vara i sommar. Tomt på gatan och tomt på kontoret. Men förhoppningsvis ännu varmare. 

Inga kommentarer: