måndag 13 januari 2014

13. Kolla! Här är en bok som jag tycker är ful.

Ok, det här blir misslyckat.

Låt mig berätta.

På väg hem från jobbet tänkte jag ut att jag skulle ta min gamla hemkunskapsbok och skriva nåt i stil med att den är bra till att kolla i en gång om året när man ska putsa fönster (ja, för hur ska man annars veta i vilken ordning man ska dra den där rakan?!), men snygg det är den inte. Sen kom jag hem, plockade fram den, tittade på den och insåg att den var ju inte så ful. 80-talsretro möjligen, men inte ful. Plockade fram en gammal svenska-grammatikbok istället för den ville jag minnas var ful. Men nej, samma sak där. Möjligen retro och sliten, men inte ful.

Och sen orkade jag inte leta mer. Ledsen. Det blir ingen ful bok här. 

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Inte så ledsen. Hoppas själv kunna fram en fuling och kände genast att stressen försvann ;-)

Jenny sa...

Känns bra att jag alltid hjälper nån! :)