tisdag 14 januari 2014

14. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att byta liv med någon i en tv-serie…

Svårt. Men om vi börjar med serier jag gillar så kanske vi kan hitta nåt?

OK.

Vita Huset: Jag älskar CJ. Så smart och så tuff. Men vill jag vara pressansvarig i Vita Huset och spendera all min vakna tid med att jobba och stå pall när stormarna viner? Nej.

Mad Men: He he. Vill jag vara en uttråkad hemmafru eller en kämpande copywriter i ett manschauvinistiskt gytter? Nej. Även om de har fina kläder.

Parks and recreation: Åh. Leslie Knope. Henne älskar man ju bara, i all sin idealism och godtrogenhet. Men verkar det så kul att bo i Pawnee? Nej.

Girls: Backa bandet 15 år och bli 22, med allt vad det innebär i form av t.ex. allmän förvirring och vara totalt pank? Nej.

Homeland: Åhå, leva som en bipolär CIA-agent, alltid på gränsen och med fara för mitt liv? Eh, nej.

Jaha. Det där gick ju bra. Jag måste nog tänka lite till, jag kanske återkommer.

2 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Varför inte återgå till SATC? Fina kläder, tjusiga fester och världens bästa kompisar? Dessutom verkar de knappt jobba och ändå alltid ha pengar :-)

Jenny sa...

Amen såklart! Du har så rätt!