onsdag 12 november 2014

Böckerna.

Innan babyn anlände fick vi arrangera om lite i lägenheten, vilket innebar göra oss av med bokhyllorna. Bokhylleväggen, som jag haft så djupa känslor för, eller som jag kanske trott att jag haft så djupa känslor för, eftersom jag faktiskt inte saknar den överhuvudtaget.

Samtidigt som bokhyllorna åkte till en second hand-affär åkte även flera kassar med böcker med. Jag bestämde mig för att endast spara de böcker jag verkligen tyckte var bra. Ingen dussinpocket, här inte. Så nu har jag ett par lådor med böcker på vinden som jag verkligen gillar och det var som vanligt en befriande känsla att rensa och feng shuia. Detta innebär ju även att jag inte tänker samla på mig massa böcker nu, om det inte är böcker om jag verkligen tror jag vill ha och som jag kommer att tycka mycket om. Därför är jag mycket nöjd med den här lilla högen som jag unnat mig:

Den översta är alltså Texter av Annika Norlin.

Annars så utnyttjar jag biblioteket till max. Älskar biblioteket!