måndag 10 november 2014

Felkopplingen.

Igår hände detta konstiga:

Jag ringde pappa för att gratulera på Fars dag och slog numret jag kunnat i ungefär 30 år. Ett nummer med ett fyrsiffrigt västgötskt riktnummer. Kommer fram till en inspelad röst som välkomnar mig till Taxi Stockholm och innan jag hinner reagera kopplas jag fram till en telefonist.

-Välkommen till Taxi Stockholm, hur kan jag hjälpa dig?

Jag blir väldigt perplex, ber om ursäkt för felringningen och lägger på. Hinner tänka att hur kunde det bli så fel, men ringer direkt upp till pappa igen. Den här gången svarar han och säger:

-Mamma pratade precis med en tant som ville beställa taxi och nu tänkte jag skoja om det var hon igen.

Alltså, det verkar inte bättre än att våra telefonsamtal blev felkopplade. Men är det ens möjligt? Det känns som jag gjorde en tidsresa till 1947 och att en växeltelefonist satte in fel sladd i fel hål. Eller hur det nu gick till på den tiden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om det däremot hade svarat "Dala grusgrop" eller "Floby grisexport" hade det inte varit några tveksamheter om att du hamnat rätt trots allt =o)//Mylingen

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Läskigt!

Jenny sa...

Mylingen: Ha ha!

Mrs E: Så himla konstigt!