onsdag 6 maj 2009

I-landsproblem

För säkert tio år sen läste jag en artikel i nån tjejtidning där de hade hittat på lite moderna ordspråk. Det är ju inte så många som går över ån efter vatten nuförtiden så de tyckte det var dags att uppdatera ordspråksbanken. Jag kommer bara ihåg ett enda:

"Ta aldrig avokadon för given"

Ni vet hur det är. Har man planerat att bjuda middagsgästen på något med avokado kan man ge sig på att det bara finns övermogna, halvt ruttna stackare kvar i affären. Eller, som i dag, man är sjukt sugen på avokado och vill ha det till kvällsmaten och samtliga är stenhårda. I alla tre affärer man går in i. Som sagt, ta aldrig avokadon för given.

7 kommentarer:

Fnissi sa...

Hihihiiii! Så bra!!!

"Tro aldrig att en försvunnen strumpa kommer tillbaka"

skulle kanske också kunna funka som modernt ordspråk... ;-)

Josefine sa...

Helt sant. Idag skulle jag sätta tänderna i en till synes helt perfekt avocado. Hade pressat citron över, lite keso och örtsalt. Skulle bli himmelriket. Sen smakade den ingenting. Inte avocado och ingenting annat och helt fel konsistens. Vart har de fina avocadsarna tagit vägen? Jag är på desperat jakt efter en!

anna sa...

det är ju jättebra, jag som är ett ordspråksfreak måste genast börja spåna på nya ordspråk, ordspråk 2009!

Miss M sa...

Men du ett I-lansd problem som är grymt vanligt iaf. det finns ju för f-n ingen bra avokado när man behöver en ;)

Jenny sa...

Fnissi: Ha ha, perfekt!

Miss Muffin: Åh, vilket trauma. Det riktigt vattnas i munnen på mig också blir det antiklimax. Var är de?!

Anna: ja, låt oss spana! jag ska fundera lite...

miss M: Precis! Väldigt vanligt.

Nipe sa...

Haha, den var bra! Fnissis också, den ska jag sätta upp i tvättstugan!

Jenny sa...

Ja, det är verkligen så sant som det är sagt!