söndag 10 maj 2009

Kusinen från landet

I fredags när jag skulle upp till huvudstaden och självaste huvudkontoret för kurs gjorde jag mig fin och satte på mig min knytblus (vägde dock upp det prydliga intrycket med lappade jeans och converse, men ändå).

När vi kom fram började vi med att ta oss en kopp kaffe. När jag ställde ner koppen såg jag en liten kaffepöl på bordet men en till synes helt fläck- och sölfri kopp. Mycket märkligt. Blicken vandrade vidare. En liten pöl på stolen, vidare upp på jeansen, en fläck där också. På blusen också och aha.... Jag hade doppat knytblusens rosett i kaffekoppen.

Classy.

11 kommentarer:

Katinka sa...

Haha... lyckat! Hoppas du fick bort fläcken!

Jenny sa...

Ja, den går nog bort i tvätten. Hoppas jag. :)

Miss M sa...

=) trodde bara sådant hände mig!

Fnissi sa...

Ja, så kan det gå när knytblusen e på.
Jag gissar att du tog det som en kvinna och ignorerade det.

=)
KRAM

Jenny sa...

Miss M: Oh nej! Även mig, hela tiden.

Fnissi: :) Klart jag gjorde! kram

Nipe sa...

Haha, påminner mig om varför jag sällan har scarves på mig...eller varför jag undviker vit tröja när jag äter sushi..

Den tjocke konsulten sa...

Det finns ett skäl till att jag aldrig bär slips.

anna sa...

Haha, sånt gör jag jämt, speciellt såna där knytgrejer som hänger bak på jackan eller tröjan, dom lyckas jag altid doppa i toan, ofräscht men sant!

Jenny sa...

Nipe: Rätt tänkt!

Konsulten: I hear you!

Anna: Ha ha, äckligt, som sagt. :)

Emeles sa...

Det är vådan av att vara karriärist. Hade du haft en low profile tischa så hade det aldrig hänt!

(Idag fick CHDA knäppa upp sin lilla Kennedykofta hela vägen för hon blaskade thaimat över hela vita fina blusen minsann. Så olyckor händer även preppyklädda!)

Jenny sa...

Jag måste helt enkelt klä ned mig!