måndag 18 maj 2009

Kvinna på gränsen till nervsammanbrott

Saker man kan göra när jympaledaren tagit fel på tiden och inte dyker upp:

a) högt och ljudligt prata med alla och ingen om hur hemskt det är, skälla på hur dåligt passet innan var så man var tvungen att stanna kvar också kommer inte ledaren och nu har man varit här i flera timmar och ändå inte tränat och så vidare och så vidare.

b) bli otroligt irriterad på person a) och fantisera om att man vågade be henne hålla tyst i stället för att ockupera alla andras öron men i stället blänga väldigt mycket i smyg, köpa en banan och vänta på nästa pass.

14 kommentarer:

Karin sa...

Något säger mig att du Jenny valde altenativ B?!?
Om du inte redan fått det så kommer snart en inbjudan till årets kräftskiva från Dennis.

Jenny sa...

Du gissar rätt... Och hurra för kräftskiva!!!! Bolmen forever.

Fnissi sa...

Ja, visst vore det bra om man kunde säga till då... och inte bara stå och vara irriterad. Men jag gör ju också en b. Suck!

Den tjocke konsulten sa...

Det är grymt irriterande om ledaren inte dyker upp när man stressat järnet för att gå på spinning 0700 och det enda receptionen gör är att erbjuda en
(1) solpolett per skalle i kompensation.

Jag hade lätt kunnat vara a-personen! :)

Miss M sa...

*S* jag tillhör tyvärr också kategori B, vill fnysa högt, men brinner inombords ist ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Sparka henne. Du kan sparka henne jättehårt.

Jenny sa...

Fnissi: Fast å andra sidan är det ju rätt väluppfostrat! :)

Konsulten: Ha ha, hoppas du hade en skön halvtimme i solariet! :)

Miss M: samma här!

Miss UD: Bra tips, nästa gång... :)

Tesstamente sa...

Jag hade nog varit person c)
- tränaren.

Jenny sa...

He he! :)

Den tjocke konsulten sa...

Har aldrig solat solarium (och kommer aldrig att göra det), därav hög bitterhetsfaktor när det "fina" erbjudandet presenterades! :D

Anonym sa...

Be A var tyst och leda passet själv!
Skulle jag tjocka mostern gjort.

Jenny sa...

Konsulten: Lika bra är väl det. Även om bitterheten blir hög... :)

Anonym: Tack tjocka mostern för tipset! Så får det bli nästa gång.

anna sa...

Jaghar aldrig någonsin varit med om att gympaläraren inte kommer, ibland har dom tagit fel, men då har dom satt in någon annan!

Jenny sa...

Inte jag heller! Hon hade tagit fel och kom försent och bad om ursäkt tusen gånger. Jag förlät henne.