söndag 18 december 2011

Berätta om en plats du absolut vill besöka innan du gör.

Jag har egentligen inte en sådan plats men jag har en resa jag absolut vill göra.

Resan börjar i Moskva. Jag vill nämligen väldigt gärna åka Transibiriska järnvägen. Och ha en egen kupé så jag slipper sova på en hatthylla som Karl Pilkington fick göra i en Idiot på resa.

Först tänker jag mig några dagar i Moskva. Sen kliver vi på tåget. Jag tänker mig att Pete är med också sitter vi där i vår kupé och filosoferar, pratar, spelar yatzy, läser böcker och tittar på landskapet. Och dricker te som serveras ur en stor samovar (inbillar jag mig). Efter tre dagar kliver vi av i Ulan Bator och kollar in hur det är i Mongoliet och åker ut på stäppen. Sen kliver vi på tåget igen och återgår till det kontemplativa stadie jag tror vi kommer hamna i på tåget för att efter ytterligare några dagar kliva av i Peking.

Efter att vi gjort Peking åker vi hem, men först efter ett stopp nånstans där man kan sola och bada och bli lite uppvärmd.

2 kommentarer:

pete* sa...

sounds like fun :)

...but it's more likely I'd be playing with my iPad on the train.

Jenny sa...

Only after playing yatzy! :)