lördag 31 december 2011

Tjugohundraelva.

Vad sägs om ett litet bokslut? Jag snodde listan av Sara.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag gick en yogakurs och stod på huvudet.

2. Höll du några av dina nyårslöften? Ja, det tror jag. Men jag kommer inte ihåg vad, så det kanske inte var så viktigt.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja. En så sent som för ett par dar sen!

4. Dog någon som stod dig nära? Nej.

5. Vilka länder besökte du? Många! Inte för att det är en tävling men jag har kanske slagit personligt rekord i resande i år. Indien, England, Schweiz, Spanien, Frankrike, Italien och Danmark. Och Dubai! Om man räknar en mellanlandning.

6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012? Tyvärr har min träningslust, som jag har kunnat lita på i flera år, gett sig av. Den måste tillbaka 2012, så är det bara, och det enda som gäller är nog att jobba fram lusten igen. För den lär väl inte bara flyga på mig.

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas? Ironiskt nog kommer jag inte ihåg det exakta datumet (22-23 juli?) men jag kommer inte att glömma när jag fick höra om Utöya. Jag och P satt på ett café vid floden i Bordeaux och hans kompis kom ner och gjorde oss sällskap. Efter ett tag frågade hon om vi hade hört vad som hade hänt i Norge, att nån hade skjutit massa ungdomar på en ö. Då var det nog söndag och vi hade missat hela grejen i vår semesterbubbla. Sen satt jag hela måndagsförmiddagen i hennes kök och kollade på nyheter på nätet och försökte ta in det obegripliga.

8. Vad var din största framgång 2011? Nä. Det vet jag inte. Eller, jag har tagit mig tid att läst en massa böcker! Det gillar jag så då har jag väl varit framgångsrik.

9. Största misstaget? Det har jag uppenbarligen förträngt.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Njurbäckeninflammation. Fy fan. Det var ingen skrattfest.

11. Bästa köpet? Resorna och min nya dator.

12. Vad spenderade du mest pengar på? Se ovan.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Jadå. Flera personer.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011? Jag kommer- Veronica Maggio.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Ungefär lika allmänt nöjd skulle jag tro.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Åh, jag vet inte. Men jag vill nog gå lite mer på bio.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Inget som jag kan komma på. Men det lär ju finnas något.

18. Hur tillbringade du julen? Hos mamma och pappa.

19. Favoritprogram på TV? För tillfället Downton Abbey, Homeland och Damages. När nästa säsong kommer ut på DVD: Mad men.

20. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Nej, gud nej. Jag gillar absolut inte alla, men jag hatar inte nån.

21. Bästa boken du läste i år? Min kamp 1 och 2 av Karl Ove Knausgård. Och Middlesex av Jeffrey Eugenides.

22. Största musikaliska upptäckten? Upptäckt och upptäckt, men bästa konserten var nog allt Prince på Way Out West. Och First Aid Kit på Nef. Och Ryan Adams på Konserthuset. Herregud, vad bra grejer jag har sett!

23. Något du önskade dig och fick? De tidigare skådade färggranna muggarna.

24. Något du önskade dig men inte fick? Nej. Jag önskade mig inget mer, jag är en anspråkslös kvinna.

25. Årets bästa film? OK, nu står det still i huvudet, jag kan för mitt liv inte komma på nån. Sämst däremot var Tree of Life, vilken jädra smörja. I morse konstaterade jag dock att detta pekoral var på GP:s lista över årets bästa filmer.

26. Vad gjorde du på din födelsedag? Åkte på en utflykt och blev bjuden på middag.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Den där träningslusten, då.

28. Hur skulle du beskriva din stil? Snygg. För ingen har väl en stil man själv inte tycker är snygg? Eller?

29. Vad fick dig att må bra? Vila.

30. Vad har du för förhoppningar inför 2012? Att livet fortsätter rulla på och vara bra. Och framförallt, att alla får vara friska!

Inga kommentarer: