fredag 23 december 2011

Jag känner mig utsatt.

Tillfälle 1: För någon vecka sen, när jag var i Stockholm, hade jag varit ute och druckit ett par glas vin med en kompis. Här snackar vi inte fylla, möjligen kan jag gå med på en mild salongsberusning. Jag kom ner i tunnelbanan, slängde fram remsan och sa självsäkert:

-Rådhusplatsen.
-Jahaaaaa, mannen i luckan höjde på ögonbrynen.
-Ja, Rådhusplatsen.

Mannen suckade.

-Alltså, det heter faktiskt Rådhuset. Hur mycket vin har du druckit egentligen? Det syns faktiskt!


Tillfälle 2: Hade tränat jobbigt indoor walking-pass och var lite trött där någon gång. Kanske drack vatten lite extra länge mellan låtarna. Kanske. Eller ok, det gjorde jag, jag drog ut på det för att få vila lite. Efteråt berömde ledaren alla för hur duktiga vi hade varit, tittade på mig och la till.

-Ja, också blev nån lite trött där, ja! Men du kom igen, det är bra! Hit kommer man inte för att vila!

2 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Aj Aj, det var verkligen att vara utsatt!

Jenny sa...

eller hur? :)