söndag 9 december 2012

Guldklänningen.

I januari ska vi på bröllop- trevligt, trevligt- och jag bestämde mig för ett tag sen att det vore fint med en ny klänning. Jag tänkte guld, jag tänkte dyrt. Som om just dyrt vore ett legitimt kriterium, men det jag menade var väl snarare bra kvalitet. Igår var vi ute på stan och jag såg en jättesnygg guldig klänning i en cool affär, vände på prislappen och bara: 2 500 pix. Alltså, kanske lite vääääl dyrt, det är ju trots allt inte jag som ska gifta mig. Men ändå. När vi gick vidare så började jag på nåt sjukt sätt rättfärdiga för mig själv att den ändå kanske skulle vara värd det. Tills vi kom till Ebbe & Haldis där det hängde en 60-talsklänning i tjockt och redigt tyg i bra kvalitet (det var ju det jag ville åt ju- egentligen) med guldbroderier på. Som satt som en smäck! För 200 kronor!


Så nöjd med detta. Nu återstår bara att hitta en skräddare som kan fixa till den lite i halsen och korta den en aning. Nån som vet nån som är bra?

5 kommentarer:

Fnissi sa...

Hihi... jag är också inne på guld... Spännande! =)

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Härligt med sådana fynd!

Jenny sa...

Fnissi: Det blir du och jag då, härligt!

Miss E: Ja, underbart!

Anonym sa...

Lappcentralen som ligger i friskishuset på Västra Hamngatan. Ingång på hörnet. Dom har ganska lång väntetid, så skynda dig dit! /Sandra

Jenny sa...

Tack för tipset Sandra! har redan hunnit leta upp ett annat ställe som jag glömt vad det heter, på Kyrkogatan.