måndag 3 december 2012

Hur man får behålla sin kund för evigt.

Jag var och klippte mig för ett tag sen och min frisör berättade att hon skulle ut på en långresa i december-januari. Så jag beställde en tid innan hon skulle åka, lite tidigt men jag kunde ju alltid boka om om det inte behövdes.

Denna klipptid var i dag och en halvtimme innan det var dags insåg jag att nej, jag behöver ju verkligen inte klippa mig. Men då fick jag ju gå dit i alla fall. Och så tänkte jag att jag får väl klippa mig lite ändå då. Men icke! Frisören konstaterade att det skulle vara helt onödigt att klippa mig, att det såg helt nyklippt ut, att det inte gjorde nåt att jag inte hade avbokat och sen klippte hon luggen gratis.

Hur bra?

Mycket bra!

Frisören heter Elin och salongen heter Kolla kolla på Andra Långgatan (tror inte de finns på internet).

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Hatten av för sådana människor.

Jenny sa...

Verkligen. Hatten av!