onsdag 11 mars 2009

Utländska pengar


Snart blir det Dublin och jag hade tänkt skriva nåt gnälligt om hur dyr euron är (11,40 kr denna dag) men sen insåg jag att det ju är ett jävla lyxproblem. Lyxproblem eftersom jag (hittills, peppar peppar) inte på något annat sätt drabbats av finanskris och lågkonjunktur. Alltså, inte läge att gnälla över att utlandssemestern blir lite dyrare.

I stället tänkte jag ta tillfället i akt och hylla en annan utländsk peng, nämligen den mauritiska rupien. Roliga gubbar på varenda liten slant. Örnnäsan och höga pannan på bilden var mina favoriter. En annan såg ut som en åldrad Bobby Ewing. Jag har ingen aning om vad snubbarna har för position i samhället men kan konstatera att jag inte såg en endaste kvinna på nån lapp, inga Selmor där inte.

6 kommentarer:

Anonym sa...

fast varför tycker man att utländska pengar ser så leksaksaktiga ut...?

Jenny sa...

för att de gör det! värsta skojpengarna ju... sorry spamningen hos dig förut.

Fnissi sa...

Åh, du globetrotter! Vad avis jag blir på dina resor. Dublin vill jag åka till bara för att få lyssna på alla irländare som låter så underbara när de pratar!
Ta gärna med en rödhårig hem! =)

Anonym sa...

Haha, trodde det var du som hade ritat dit gubbarna!!!

Katinka sa...

Åhh, vilka roliga sedlar! Snygga gubbar ju..haha...
Hoppas du får det trevligt i Dublin!

Jenny sa...

Fnissi: Jag ska göra mitt bästa! :)

Marie:Ha ha, det förstår jag.

Katinka: Tack! Visst är de underbara!