tisdag 10 mars 2009

Pusslandet

År 2009 började med att gav mig ut på jakt efter pussel. Jag hade ju fått för mig att det skulle vara "lite allmänt meditativt och härligt" att pussla. Ha! Meditativt? Härligt? Ja, kanske. I en sisådär femton minuter. Sen blir det rätt trist. Så i nån månad låg det där i vardagsrummet och stressade mig.

Så jag flyttade in det i sovrummet. Där fick det ligga på golvet och skämmas.
Nu har jag fått nog och packat ihop det och lagt upp det på vinden. Där kan det ligga tills nästa gång jag får för mig att det är "lite allmänt meditativt och härligt att pussla". Jag försökte hålla i hop det så gott det gick. Det gick sådär. Livspusslet, see you later.

6 kommentarer:

Emeles sa...

Åh, det berömda livspusslet!

Där ser du - det går inte ihop!

Fnissi sa...

Hihi... du behöver bara ett roligare motiv! =) KRAM

Anonym sa...

Som Alf från Melmac sa "it´s broken"

Jenny sa...

Emeles: Nä, det är ju kört.

Fnissi: Ja tack gärna, men det var ju också omöjligt!

fg: Ha ha ha, preciiiiiiis.

Anonym sa...

Gör som Göran Persson, lägg patiens på datorn istället (det inbyggda om du kör windows)!

Jenny sa...

Ah, kan Göran koppla av på detta vis så kan jag!