lördag 3 januari 2009

Tidsresa

Jag inte bara fikade på stan, jag gav mig även ut på en tidsresa. Jag har nämligen fått för mig att det skulle vara lite allmänt meditativt och härligt att lägga ett stort pussel. Vill man ha pussel med många bitar så finns det tre vägar att gå. Antingen kan man välja ett med alpmotiv eller så tar man ett med en skyline. Den tredje vägen att vandra är att stifta bekantskap med en man vid namn van Hasteren eller liknande som gör tokroliga pussel med en massa tecknade figurer i ett enda myller. Eftersom jag trots allt är en citygirl så fick det bli en skyline.Ja, vad kan man säga. Det känns inte som att det hänt nåt i pusselbranschen de senaste 20 åren. 80-talet ringde och vill ha tillbaka sin skyline, liksom.

2 kommentarer:

Fnissi sa...

Man kan skicka in sina foton och göra egna pussel. Det blir faktiskt riktigt svårt! Man kanske kan ta en bild på ett pussel... och sedan försöka pussla ihop pussel-foto-pusslet...
=)
Självklart kan du länka till mig... men det är bäst att fråga först enligt bloggmoraliska principer =)

Jenny sa...

Bloggmoral! Det är mycket jag har att lära... :) Har också sett att man kan göra pussel av foton, får nog testa det kanske.