söndag 11 januari 2009

Busy Sunday

Mina söndagar brukar spenderas i soffan. Jag kanske kollar repriser, dvd, slösurfar eller läser en rad eller två. Så mycket mer brukar inte hända och det är fint att inte göra så många knop tycker jag. Men idag! Herregud, det känns som jag varit mer aktiv under denna dag än vad jag var under höstens alla söndagar tillsammans. Det började i och för sig med sovmorgon och sen frukost framför tv:n. Sen damp det ned ett sms som lockade i väg mig till Hedens isbana.


Det var mulet, det var rått och det var snålblåst. Men det var kul! Hur är det möjligt att man överhuvudtaget fortfarande kommer ihåg hur man gör när man åker skridskor? Hur otroligt det än är så gjorde jag det och jag klarade mig från vurpor, dock inte från värken i fötterna...

Jag har ingen aning om vad det kostade att anlägga banan och jag har ingen aning om vad den drar in. Men visst måste det vara en succé? Det är alltid massa folk där, det är kulörta lampor och popmusik i högtalarna.

Efter lite värmande kaffe drog jag vidare till bion och fick äntligen se Happy-Go-Lucky efter gårdagens debacle. Mer om den senare. Sen kom jag hem och bakade lite mer kakor. Nu är det dags att återställa ordningen- det blir soffan, the, macka och film på tv:n. Gött!

4 kommentarer:

Katinka sa...

Låter som du haft det bra! Bio och skridskoåkning går inte av för hackor...

Jenny sa...

Absolut! Verkligen fina söndagsnöjen.

Fnissi sa...

Det är precis sådana där lugna söndagar som du brukar ha som jag tänker mig att ha framöver också. Stryker i kalendern och försöker hålla helgerna obokade så gott det går.
KJAMIS

Jenny sa...

Ja, det är rätt gött!