tisdag 6 januari 2009

Godis för säsong

På väg hem från jympan hoppade jag in i affären och nöp en påse sådana här.


Skumtomtar alltså, kanske säsongens sista?

Det är allt nåt visst med säsongsbetonat godis, känslan av nu eller aldrig är ju väldigt tydlig. Och apropå det är det ju snart dags för en annan smarrig och säsongsbetonad rackare, nämligen semlan. Eller snart och snart förresten, jag har redan sett den säljas. Nog för att den är god, men vän av ordning vill påpeka att mellandagarna är lite i tidigaste laget. Nej, jag väntar lite. I varje fall tills jag ätit upp skumtomtarna.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Som julmust ungefär! Man kan ju inte dricka julmust när det är påsk, då måste det ju vara påskmust!! Kom på att jag har några undangömda skumtomtar i köksskåpet oxå, de ska nog få offra sej ikväll, julen är ju trots allt över från o med i morgon!

Jenny sa...

Julmust hör endast julen till! Kör hårt med tomtarna, de blir bara hårda om de sparas...

Anonym sa...

De är snart slut nu, mjuka och fina och lättuggade!

Jenny sa...

De bara slinker ned!

Fnissi sa...

Som tur är är jag ingen superfantast av skumma tomtar - men i nödfall och desperata anfall av sockerbehov slinker de ner trots allt. MUST däremot är något jag missbrukar. Och nu finns det ju mustextrakt till vår soda streamer - och den heter bara must. Innebär det då att man kan dricka den året om?

Jenny sa...

Hmmm. Svårt fall, Fnissi, svårt fall.