torsdag 8 januari 2009

Vaccin

Snart ska jag ge mig ut på en resa och när jag ringde och kollade vaccinationsläget blev jag upplyst om att det tydligen är bra att fylla på grundskyddet när man har passerat 30. Ni vet, alla de där grejerna de sprutade i en när man var liten. Sagt och gjort, jag begav mig till kliniken och köpte mig en liten mix.

Nu sitter jag här och väntar på att armen kanske blir lite stel och att jag kanske får lite feber. Men polio, difteri, stelkramp och kikhosta göre sig icke längre besvär!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Aj aj stackars armen! Vart bär det av?

Jenny sa...

Ja, den är lite stel... Till Mauritius!

Anonym sa...

Den tog lilla Lisa igår också(3 mån)!
Klarade du dig lika bra som henne eller fällde du en tår??!!

/Maljo

Jenny sa...

He he, jag var lika stark som Lisa, fällde inte en tår och sa inte ett knyst!