söndag 4 januari 2009

Solarium

I mitt kvarter har det ett tag funnits en tom lokal. Efter att en kompis syrra sagt att det vore en perfekt lokal för en bar kunde jag inte släppa tanken på att det skulle bli just en sådan där. För det är nämligen den perfekta lokalen för en liten kvarterskrog! Åh, den skulle vara så trevlig och mysig, en blandning av bästa baren och bästa restaurangen. Det skulle hänga en massa sköna typer där och jag skulle jämt vara där. Som mitt andra vardagsrum, ungefär.

Så en dag såg jag att det hade hängts upp papp för fönstrena på lokalen, som för att dölja en renovering. Jag ilade dit och möttes av texten: Öppnar snart- Solarium.

Solarium. Allvarligt talat, det är 2009. Solar folk alltså fortfarande solarium?

5 kommentarer:

Hanna-Stina sa...

Ja du, det undrar jag också.

Anonym sa...

Haha, ja det kan man faktiskt fråga sig! Trodde det var ett övergående fenomen som lämnades därhän på 80-talet jag.

Jenny sa...

Hanna-stina och presentabel: Visst fattar man ingenting!

Anonym sa...

Hehe, troligtvis ett "solarium". Ett sånt som erbjuder alla möjliga behandlingar. :P

Jenny sa...

Polly: Ah, såklart! :)