lördag 31 januari 2009

Kackerlackor

Vårt boende på semestern var fantastiskt. Perfekt läge, AC, eget litet kök, stort badrum, balkong och så vidare. Sa jag att det var svinbilligt förresten? Allt detta gjorde ju att vi lite undrade vad haken var. En dag när vi kom hem blev vi varse. Då hade nämligen ett par kackerlackor ställt till med fest vid brödpåsen. Efter allmän panik och kalabalik försvann de in under diskbänken, antagligen räddare än vad vi var. Vi gjorde vårt bästa för att förtränga det hela, tills nästa dag. Då kom vi in i lägenheten och de var fler och hade avancerat in i rummet. Den gången cirkulerade de runt min necessär som stod på golvet. Då jävlar var det kört. Hanna utrustades med mina dödliga Converse och lyckades krossa två av dem. Klet är bara förnamnet.
Vi samlade liken som bevismedel i en påse och gick morgonen därpå till hotellägaren och visade upp dem. Han utrustade oss med denna spray.

Vi gick loss och sprayade lägenheten full. Och mycket riktigt, när vi kom hem såg det ut så här.


Men det var inte riktigt slut där. En natt när Hanna varit på toa var det en rackare som smet iväg över golvet. Hon tog sprayen och sprayade mot den som en galning samtidigt som hon skrek: "DIE, FUCKER!!!!" Och det gjorde den, på rygg med benen i luften. Puh, maken till äckliga djur. Behöver jag säga att jag närmast tvångsmässigt skakade igenom varenda litet klädplagg när jag skulle packa? Det här var inte en souvenir som jag ville få med mig hem.

2 kommentarer:

Fnissi sa...

Yäk!!! Usch... ryser...

Jenny sa...

Ja fy fan. Det var sjukt äckligt. Och jag måste påpeka att de var mycket större än vad som syns på bilden!