söndag 4 januari 2009

Julbelysning med en knorr

Utanför staden jag är uppvuxen i finns ett sådant där hus som det finns lite varstans runt om i landet. Ett hus med en ägare som går bananas med julbelysningen. Lite kul kan jag tycka, varför inte liva upp det när tillfälle ges liksom. Det är bara det att just det här huset slängt in en knorr i år som jag ställer mig lite tveksam till. Ljusslingor, tomtar, kanske en eller annan släde, så långt är jag med. Tror där var en båt också, helt ok. Men när jag skulle åka hem efter julfirandet såg jag knorren, en ljusslinga i konturen av ett störtande flygplan med nosen i backen. Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker det var lite makabert.

2 kommentarer:

Fnissi sa...

Håller med fullständigt!!! Finns en på väg mot mitt lilla place också... som liksom bara slängt ut en massa ljusslangar hit och dit som bara liksom hänger utan finess... Fult!
Man kan ju göra det snyggt liksom!

Jenny sa...

Absolut! Mer finess för tusan!