tisdag 14 april 2009

Den kändaste kändisen

Jag tycker att det är vansinnigt roligt att se kändisar i verkligheten. Sån är jag.

För några år sen var jag i New York på semester och det var fantastiskt på alla sätt och vis. Och kändisspaningen. Kändisspaningen!

Det började med att vi gick in i en inspelning av TV-serien Tredje skiftet. Nån dag senare passerade vi Philip Seymour Hoffman på gatan. Det hela kröntes av att vi på sista dagen åt frukost på en restaurang några bord bort från Paul McCartney och dåvarande frun Heather Mills och deras dotter. Lätt den kändaste kändis jag sett.

Min kompis M däremot har väldigt dålig koll på kändisar och bryr sig inte nämnvärt. Ganska befriande, men ibland blir det lite fel. Som när hon berättade om min ovan återgivna kändisspaning för sina föräldrar.

-Vet ni vem Jenny såg i NY? JOHN LENNON! Är inte det helt otroligt?!
-Eh jo, M, sa föräldrarna. Det är faktiskt HELT otroligt.

7 kommentarer:

Fnissi sa...

Hahaaaa... den var underbar ju!
By the way - jag såg en kändis i Holma idag!!! Alva heter hon!!! Inte Myrdal utan med ett mer bekant efternamn... ;-)

KRAM

Katinka sa...

Haha... John Lennon ja...
Fast jag är också som din kompis, har liksom ingen koll. Men jag skulle vilja vara som du är och ha koll. Tro mig!

Jenny sa...

Fnissi: Lyllo dig! Dansandes dessutom antar jag :) kram

Katinka: jag tror dig! :)

Nipe sa...

Hahahaa, dagens bästa tror jag!
Själv har jag sett Runar i Chicago (och på flyget dit) och Babsan i Thailand... annars är jag värdelös på kändisspaning.

Jenny sa...

Men det var ju inte så illa! :)

anna sa...

hur fasen känner du igen dom? Jag skulle nog kunna gå förbi kungen uatn att se att det var han!

Jenny sa...

Anna: Ha ha, det är väl en talang jag har kanske... :)