torsdag 16 april 2009

Vilt

Har precis kommit hem efter en promenad med en kompis. Vi kom att prata om vildsvinen som härjar runt och jagar folk på Västra Kyrkogården. Min kompis berättade en väldigt underhållande berättelse om när han, på riktigt, för några år sen blev förföljd och jagad av en grävling från Slottsskogen och hem. Han hann precis slänga igen porten hemma framför nosen på grävlingen och undkom med blotta förskräckelsen.

Allvarligt talat, jag har INTE bosatt mig i stan för att jag vill ha närkontakt med massa vilda djur. Nån jävla ordning får det väl ändå vara!

10 kommentarer:

Missy sa...

Vildsvin? Här? Spänning! Tror jag...

Jenny sa...

Håll dig undan säger jag! Fast du kanske gillar action...

Den tjocke konsulten sa...

Förra veckan strök en räv förbi alldeles utanför min port när jag var på väg ut.

Grymt bra med lite rovdjur som håller efter alla harar och rådjur som frodas inne i stan!

Katinka sa...

Vad säger du? Är det så illa? Snart vågar man sig ju inte ut ens för hämtmatens skull ju...

Miss M sa...

Hahaha, det är ju faktiskt helt förståeligt. vem f-n vill möta ett ilsket vildsvin på stan liksom?! ;)

Lilla Duktig sa...

Whaaat?
Vildsvin you say?
En råtta här och var går väl an, men vildsvin? Sådana som Asterix och Obelix brukade jaga i den mörkaste skog?
Hugaligen.

Josefine sa...

jagad av en grävling från slottskogen? nu ska jag aldrig dit mer. a l d r i g.

Missy sa...

Jag har hört något om att vildsvin ska vara gott. Vildsvinsjakt? :O

Jenny sa...

Konsulten: En räv alltså, när kommer första vargskådningen?

Katinka: Nej, jag veeeet. Så jobbigt.

Miss M: Nej, inte jag i varje fall! :)

Lilla Duktig: Precis dem. Var är Asterix och Obelix när man som bäst behöver dem?

Miss Muffin: Nej, jag skulle nog skita knäck om jag mötte den.

Missy: Precis, jag har hört det också. Ska vi ses vid Västra Kyrkogården i gryningen? :)

Missy sa...

Haha! Låt oss.