måndag 13 april 2009

Lunch

I dag bjöd jag min kompis Hanna på lunch. Det blev min paradrätt, kyckling med olivolja, balsamvinäger och lite annat göttigt. Den är så enkel och blir så förbannat god så ska det bjudas på mat blir det ofta detta. Spelar ingen roll om det är inflyttningsfest, 30-årsfest, kalas, Valborgsmiddag eller som idag, en lunch. Balsamkyckling it is.
Vitlök, soltorkade tomater, basilika och oliver trängs också med kycklingen. Inga glasbitar, dock.
Till detta, pastasallad med babyspenat och fetaost. Tillåt mig klappa mig själv på axeln och säga att det blev väldigt gott. Hanna kom med tulpaner och det var fint. Årets första för min del!

4 kommentarer:

Karin sa...

Åh vad det de goda du bjöd på förra året på valborg? Mycket gott och lite sommar/vårkänsla dessutom!

Den tjocke konsulten sa...

Recept bitte? Sökte men hittade inget som såg likadant ut.

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer sa...

mmm känner att jag kanske borde bjuda in mig själv hem till dig snart alltså...fast jag kommer pilla bort oliverna..

Jenny sa...

Karin: Precis! Som sagt, min paradrätt. Och sjukt gott!

Konsulten: Recept kommer, proomise.

Anna: Jag kan göra ett hörn utan oliver. Especially for you!