lördag 27 juni 2009

Hur man förbereder en dag på stranden


1. Rota fram dina gamla solkrämer och smörj dig. Det är oskönt och osnyggt att bränna sig.

2. Gör en matsäck, t.ex. tunnbrödrullar med valfritt pålägg.

3. Gläds åt att du kommit ihåg mammas gamla knep och fryst in en PET-flaska med dryck kvällen innan. Kylklamp och kall dryck i ett! Gräm dig dock lite över att drycken är vatten och inte saft.

4. Packa ned lämplig lektyr, förslagsvis en dagstidning för att hänga med i aktuella händelser, en brittisk blaska för snaskigt skvaller och en italiensk deckare för lite spänning.

Sätt kylväskan på pakethållaren och resten i cykelkorgen och trampa ut till havs!

18 kommentarer:

Katinka sa...

Det där låter som tips att leva efter. Jag hejar allt på dig ska du veta.

Jenny sa...

Ha ha, tack ska du ha! Du får gärna vara min hejaklack.

Emeles sa...

Jag åkte till stranden idag. Jag hade inte din fina bag. Jag hade blott solkräm och handduk och flodhästbadring och armringar (som aldrig användes) och hinken med den gula spaden och den gröna spaden och ankformen och med fiskformen. Det klarade jag mig långt på.

Ja, just det... Det fanns två festisar med. En hallon och en apelsin. Men jag fick inte smaka...

Jenny sa...

Emeles: Jag vill förresten minnas att jag var med en av de första gångerna som Anton besökte stranden! Kanske tom the very first?

Emeles sa...

Ja, jäklar i min lilla låda! Klanton i babyskyddet på... var var vi? I sina små gröna shorts i alla fall, i en klippskreva... En very nice day, tror jag att det var. Men vad ÅT han? Och hur gammal var han? 2 månader? 2 1/2 max... Termoslösning? HerreJÄVLAR vad man glömmer!

Miss Upsey Daisy sa...

Tur att du har sådana bra tips.. Stranden imorgon minsan.

Fnissi sa...

Ja, frysa-in-drickan-knepet är bra och välbeprövat. I den här familjen ska det dessutom med en gummibåt, en vattenscooter och mackor med stekta ägg. =)

Miss M sa...

WoW1 perfekt tips för en heldag på stranden =)

Myling sa...

Heat Magazine är oslagbar när det gäller snaskigt skvaller! Det allra senaste om Jordan och Pete plus alla Big Brother deltagare liksom.....skit samma att man inte vet vem alla är.

Den tjocke konsulten sa...

Check på cykel, eget mellanmål, saft och bok!

Jenny sa...

Emeles: Han var ju hur liten som helst! Och vi var på Ganlet.

Miss UD: Hoppas du haft det skönt på playan!

Fnissi: Gummibåt och vattenscoter! Då funkar inte cykel inte. Men stekt ägg på mackan- mums! Det ska jag komma ihåg.

Miss M: :)

Myling: Ska jag spara den till dig?

DTK: Bra där, du vet hur en slipsten ska dras!

Missy sa...

Ganlet! Dit brukade jag cykla för jämnan när jag var tonåring. Fint!

Jenny sa...

Fint som snus!

Myling sa...

Ja tack, spara den gärna!

Jenny sa...

den är sparad!

Suzan sa...

solkrämer ska inte sparas för dom blir gamla!!

Anonym sa...

PET-flaskeknepet är riktigt bra. Genialiskt. Jag snodde den personliga utmaningen av dej igår, genom Evelina. Hoppas det var ok.

Jenny sa...

Suzan: de är från i vintras så jag smörjer på :)

tandgnisslur: visst är det! klart det var ok att sno utmaing