onsdag 10 juni 2009

Tjuvlyssnat

Häromdan lyssnade jag på ett meningslöst samtal på bussen som två tjejer förde om vikt hit och dit. 45 kg eller 50 kg, yada yada. Annat var det en annan gång när jag stod och hängde på spårvagnen på väg till mitt dåvarande hem i en skokartong på Hisingen (nej, inte hemlös, det var bara en liten liten lägenhet. Nånstans ska man börja, bostadskarriär ni vet). Bredvid mig stod det en engelsk och en svensk kille och snackade. Så blev det broöppning. Stopp. Vad gör man då? Jo, man lyssnar på de som står närmast, i det här fallet killarna som pratade engelska. Också tittar man nån annanstans och tror att man ser ut som man inte alls fördriver tiden med att tjuvlyssna.

-I´m going to tell you something in confident, sa engelska killen till den svenska. Do you know what that means?
-No, sa den svenska.
-It means it´s something private, something between just you and me, sa engelska killen och tillade (och här kommer det): And the lady next to us.

Och sen berättade han aldrig själva grejen! Han lämnade mig bara med skammen. Så var det med det.

6 kommentarer:

Karin sa...

Hahaha! Komiskt! Då får jag börja passa mig, för jag är expert på att tjuvlyssna och jag kan ibland inte heller låta bli att stirra lite på dom..

Emeles sa...

Vansinnigt kul, faktiskt....

BTW - CAVV, remember? CAVV-date är på g, jag skulle ha kontaktat dig i förra veckan om det. Kom annat i vägen, svärisar, bröllop och födelsedagar. Den 17:de. På kvällen. YB, CEBJ, ERJO, EVHA, CHDA, jag och... vem fan var det mer... Fika, ty det var på YBs initiativ.

Emeles sa...

SUHAN, naturligtvis. SUHAN. Och ev någon mer än det...

Lilla Duktig sa...

Haha!
Piiinsamt!

Katinka sa...

Ja, så illa kan det gå när man tjuvlyssnar. Men det kan gå bättre också förstås!

Jenny sa...

Karin: Nej, det går ju inte att låta bli!

Emeles: Jag hörde detta av CEBJ. Ev. är jag busy men jag hör av mig om det ändras.

Lilla D: Mycket!

Katinka: Japp, bättre lycka nästa gång.