tisdag 2 juni 2009

Rapport och Aktuellt

Den 15 januari 2001 bytte Rapport och Aktuellt kanal (allt enligt Wikipedia). Det är alltså mer än åtta år sen. Åtta år. Ändå sitter jag än i denna dag och bestämmer vilken siffra jag ska trycka på fjärrkontrollen genom att tänka: "Halv åtta... då är det Rapport.... och det ska vara på tvåan... alltså är det nu på ettan." Också trycker jag på ettan.

Antingen är det så djupt rotat i min kunskapsbank att det inte går att ändra. Eller så ser jag nyheter alldeles för sällan.

5 kommentarer:

Miss M sa...

Jag gör lIKADANT varje kväll fortfarande ;)

Missy sa...

Eller som jag tänkte när jag läste ditt inlägg:

Har de bytt kanal?

Jenny sa...

Miss M: Varje kväll i åtta år, hur ska vi lära oss? :)

Missy: Ha ha ha, preciiiiis.

Katinka sa...

Ja, jag minns inte ens vilket som är vilket. När jag ska se nyheterna zappar jag bara helt okontrollerat på alla kanaler. Smärre skandal är det ju...

Jenny sa...

skandal var ordet! :)