torsdag 4 juni 2009

Milstolpe

Gott folk! Jag har blivit utmanad och detta av Katinka. Det är första gången det händer bloggledes så man kan säga att det är lite av en milstolpe. Kul, nu kör vi!

Om du skulle vinna många miljoner på lotto, vad skulle du köpa? Resor till mig själv och till nära och kära. Och en massa annat och skänka bort lite med.

Vilken svordom använder du mest? Det är dött lopp mellan fan, jävlar och helvete. Jag svär rätt ofta, not very lady-like.

Tittade du på tecknat när du var liten? Med risk för att låta som en typisk 70-talist; jag tittade när det var nåt tecknat och det var det såvitt jag minns inte så ofta. Därför fick jag ibland nöja mig med vinjetten till Anslagstavlan och Linus på linjen. Anslagstavlan var ju kul när han nös bort allt. Linus fattade jag inte direkt men det var ju tecknat (eller kanske "tecknat", han är ju bara ett streck)! Tom och Jerry i Lilla Sportspegeln var också en favorit. Kalle på julafton såklart.

Hur många syskon har du? En styck lillasyster.

Vill du just nu ha någon tatuering eller piercing? Inte mer än hålen som redan är i örsnibbarna.

Vad har du för väder just nu? Verkar som det regnar.

Vad åt du till lunch senast? Orientaliska grillspett och couscoussallad.

Kan du vissla? Ja, men inte busvissla. Säkert är det falskt också.

Vilken film kan du alla replikerna till? Ingen nu längre, men om vi backar bandet till cirka 1988-89 så kunde jag och Linda en film som hette "Hunden som log" utantill. Alexander Skarsgård var med i den och den handlade om ett gäng ungar och en schäfer, King, som var sjuk. Eller hur det nu var. Vi kunde alla repliker och spelade en gång in allt på kassett. Det blev självklart hur bra som helst.

Hur många stolar står kring ditt köksbord? En och en kökssoffa.

Har du en stationär eller bärbar dator? Bärbar. Fast inte så mobil för batteriet är kass så jag är beroende av strömtillförsel.

Vilket var ditt favoritämne i skolan? Hm, språk tror jag.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Motgång ger styrka. Och sen skrattar jag rått för sånt orkar man ju inte höra då.

Får du dåligt samvete efter att ha ätit kött? Nej. Ibland kan jag få dåligt samvete för att jag borde få dåligt samvete.

Har du åkt moped någon gång? Jag tror inte det. Hur är det möjligt? Tillhör inte det allmänbildningen? Fast jag har åkt motorcykel.

Vad lyssnar du på nu? Suedes skiva nr 1 som jag letade upp häromdan.

Jag utmanar alla som vill att haka på!

8 kommentarer:

Den tjocke konsulten sa...

Linus på linjen var ju toppunderhållning i DDR-Sverige!

Jenny sa...

Eller hur!?

Miss M sa...

Åh Linus på linjen var en utav mina favoriter! Vet du att mitt partytrick är att härma honom, är grymt bra på det ska du veta ;)

Katinka sa...

Haha.. Vad kul att få veta mer om dig också Jenny! Och jag kan bara instämma med Miss M ovan: Linus på linjen var the thing...

Jenny sa...

Miss M: VIlket bra partytrick! :)

Katinka: Linus is the shit!

Miss Upsey Daisy sa...

Katinka utmanade mig samtidigt så jag har redan besvarat... DDR-Sverige :. hoho DTK är rolig :D

Miss Upsey Daisy sa...

Maila mig! En grej på g.

Jenny sa...

Ja, jag såg dina svar! DDR-Sverige, kul ja. Jag mailar dig nu.