lördag 14 februari 2009

En svunnen tid

För ett tag sen läste jag det här på Expressens bokblogg. Sen i dag läste jag hos Anna att Blondinbella hade Desperate Housewives som förebild (jag orkar inte länka men det har Anna gjort så klicka er vidare om ni vill). Sen var det den där kristdemokratiska riksdagskvinnan som tyckte att alla Reinfeldts och regeringens (eller ledningen som hon valde att kalla dem) tal skulle avslutas med "Gud välsigne Sverige". Något säger mig att det finns fler exempel.

Ja, vad kan man säga. Lisa Jannerling på Expressen var inte helt ute och cyklade. Själv lyfte jag blicken och såg mig runt i mitt vardagsrum som lika gärna hade kunnat ta upp kampen med Kortedalas 50-talsmuseum. Men en sak lovar jag er, jag må inreda lägenheten i 50-talsstil men hjärnan tänker jag möblera med lite modernare värderingar.

Inga kommentarer: