tisdag 10 februari 2009

Förnedring?

Några kompisar till mig skulle aldrig, aldrig, aldrig sänka sig till att springa efter spårvagnen. Det är enligt dem höjden av förnedring.

I morse hörde jag skramlet när jag var alldeles för långt borta. Jag började springa långt innan Hemköp, joggade på stället när jag skulle korsa cykelbanan tills en snäll cyklist såg min prekära situation, sprang mot rött och kastade mig mot dörren precis när den stängdes och vagnen plingade till. Men, tro det eller ej, chauffören såg mig, var snäll och öppnade dörren igen.

Jag kände bara tillfredsställelse och inte ett spår av förnedring.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer ändå aldrig springa efter en spårvagn!

Jenny sa...

Det är gött! Gör det, gör det!

Anonym sa...

Härligt! Du klarade ju det dessutom utan att snubbla om kull! Och antagligen satt du inte ens och flåsade på spårvagnssätet sen heller!
Jag hade antagligen lyckats med båda...

Jenny sa...

Ok, jag snubblade inte. Men flåsade... jo det gjorde jag nog! :)