lördag 7 februari 2009

Farväl väska

Jag har en tendens att komma hem med en ny väska när jag varit ute och rest. Så även denna gång. En strandväska kan man säga. Jag såg framför mig hur jag även kunde ha den över armen när jag går och handlar mat och fick för mig att det skulle kännas lite kontinentalt när det sticker upp gurkor och bröd ur den.


Idag fick den följa med på veckohandlingen. Låt mig säga att den var mer lämpad för bikinis och saronger än mjölk och ägg. Den pallade inte trycket, handtaget gick av och nu åker den i sopnedkastet.

Adjö väska. Det var kul så länge det varade.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den var söt så länge den varade iallafall. Och det där är förresten en typisk mormor-grej: Att ta med sig kasse när man handlar mat. De är alltid fint ihopvikta där i kundvagnen också. Men det är ju miljötänk på högsta nivå!

Jenny sa...

Visst är det! Mormor var före sin tid, det känns ju helt i tiden med miljötänk.

Anonym sa...

Gick den inte att laga?

Jenny sa...

Åh, nu ger du mig lite dåligt samvete. Men jag tror inte det. Nu är den slängd. Slit och släng, inte så miljövänligt...